Nazo tasarım & Emek pınarı

Nazo jewelry desıgn socıety

Express gönderi – Express shipping


Her sene 31 Ekim tarihinde kutlanan Cadılar bayramı nedeni ile, satışlarınızda hareketlenme olabilir. Bu ve bunun gibi (önümüz Yılbaşı) özel günler için yapılan alışverişlerde ürünlerinizi gönderirken Express göndermeniz göndermeniz müşterilerinizi memnun eder.

Express gönderi için ödeyeceğiniz ücreti Ptt şubelerinden öğrenebilirsiniz, normal yaptığınız gönderi ile express yaptığınız gönderi arasıda çok cüzi bir fark oluşuyor, ama sonuçta müşteriniz ürünü biraz daha çabuk alıyor. Express gönderi ile normal gönderi arasındaki zaman farkını vermek oldukça zor. Yani Express normal postaya nazaran ne kadar gün önce gider diye bir soru sorulduğunda cevapsız kalır.

Express gönderi yapılırken dikkat edilmesi gereken husus, zarfın üzerine büyük harfler ile ve kırmızı kalem ile ” EXPRESS” ibaresinin yazılması. Bunu yazarken göze batıcı ve belirgin bir şekilde yazmalısınız. Yoksa posta merkezinde tasnifte siz express göndermiş olsanız bile postayı ayıran kişinin gözünden kaçarak normal gönderi kısmına eklenebilir.

Express gönderi için bir ayrıntıya daha değinelim. Gönderileri zaten uçak ile yapıyoruz exprsess ibaresini eklediğimizde gönderi transit olarak gönderiliyor.

Express gönderi uygulamalarınızı ABD için kullanırsanız zaman önceliği fark ediyor. Kanada gönderileriniz için ekstra ödeme yapmanıza gerek yok, Kanada gönderileriniz yine normal uçuk posta ile gönderebilirsiniz. Kanada postası Abd postasından daha iyi işliyor. Yine Avrupa gönderilerinizde de Express yapmanıza gerek yok, Avrupa gönderilerinin müşterinizin eli ulaşma süreleri normal. Sonuç olarak Abd gönderilerinizi öncelikle uçak express olarak yaparsanız, müşterinizin eline ulaşma sürelerini kontrol edebilirsiniz.

Başka bir kanal ile hızlı gönderi yaparsanız örneğin  TURPEX gibi, vitrininize ayrı ürün koyar gibi kargo bedelini belirttiğiniz bir ürün koyduğunuzda dikkat etmeniz gereken husus bedelini 0,20 (yirmi cent) olarak fiyatlandırın. Altına shipping bölümüne müsteriden ek olarak alacağınız kargo bedelini yazın örneğin 20 $ (yirmi Dolar). Buranın işleyiş mantığı şu şekilde. Siz ürün koyarken Etsy’e 0,20 sent bedel ödüyorsunuz. Etsy kargo bedellerinden komisyon almıyor. Ürünün fiyatını 20 $ olarak koyduğunuzda, hem 0,20 cent ödeyeceksiniz hemde 20$ üzerinden komisyon. Bahsettiğimiz şekilde yaptığınızda ayrıca bir komisyon ödememiş olursunuz. Müşteri size 20.20$ ödeme yapacak.

Single Post Navigation

17 thoughts on “Express gönderi – Express shipping

  1. Nazlı on said:

    Kargomu bugün EXPRESS kaşesiyle gönderdim, bakalım kaç günde ulaşacak. Teşekkürler.

    Beğen

  2. Nazlı on said:

    Adminim benim kafamı karıştıran ürün koyarken en başta isimlendirmede ne diyeceğiz, onu anlamadım. hangi katagoride isimlendireceğiz.

    Beğen

  3. Nazlı on said:

    Şimdi bir tane denemek istiyorum.

    Beğen

    • Ek olarak şunu da belirtelim. “Express Shipping” kategori belirtmeden bir ürün koydunuz. Bir süre sonra unutup mağazanızda diyelim 161 tane ürün var, fakat kategorileri topladığınızda 160 ürün gözüküyor. Aramayın hangi ürünü kategorize ettiğinizi. O bir fazla ürün “Express Shipping” 🙂

      Beğen

  4. Nazlı on said:

    Ürün ismi ve katagori istiyor, giremiyorum?

    Beğen

  5. Nazlı on said:

    Bir yerde eksik yapıyorum ama çözemedim!!!

    Beğen

    • Karışıklık şundan kaynaklandı, yurıda bahsettiğimiz konu mağazanızın sol sütununda bulunan Shop Sections kısmı içindi. 🙂 Sizin bahsettiğiniz konu “Express Shipping” ürününü koyarken, bracelet yoksa necklace gibi bir shipping kategorisi olmaması, evet bizde onu bulamadık, onun için hangisi hoşumuza gitti ise mesela bracelet olarak koydu. Oradaki kategori bracelet ama ürün “Express Shipping”. 🙂 umarım açıklayıcı olabilmiştir. 🙂

      Beğen

  6. Nazlı on said:

    Gülde’nin sayfaya baktım, onda herhanbir bir katagori içinde yer almıyor, o gelince ona soralım.

    Beğen

  7. Nazlı on said:

    Şimdilik oldu bileklik katagorisine attım bakalım. 🙂

    Beğen

  8. Nazlı on said:

    Adminim bir bölüm buldum bir incelermisiniz, burdan ben giremiyorum.

    https://www.etsy.com/your/account/shipping/onboarding/?ref=hdr_shop_menu

    Beğen

    • Nazlı on said:

      yanılmıyorsam kargo firması galiba!!!

      Beğen

      • Bu bölüm Türkiye için geçerli değil. Siz Türkiye’den mağaza açıp satış yaptığınızda gönderiyi Türkiye’den yapacağınız zaman. Oluşan “Order” bölümünde Shipped kısmında “Mark as Shipped” kısmı bulunuyor. Eğer bu işlemler ABD üzerinden yapılıyorsa veya siz hem Türkiye’den hem ABD üzerinden ürün gönderiyorsanız “Order ın Shipped bölümünde “Print Shipping Label” seçeneği de gözüküyor. Bu bölümden ilerlediğiniz zaman gönderdiğiniz ürünün üzerine yapıştıracağınız gönderen ve alıcı adı ve adresinin baslı olduğu bir çıktı alabiliyorsunuz, hatta “Tracking Number” dahi oluşuyor. Bu konu hakkında da Ayten hanım daha ayrıntılı bilgi verebilir.

        Beğen

        • Oncelikle yaziyi simdik gordum cok gec cevap icin ozur diliyorum evet ben burada satis yaptigim zaman etiketimi direk printer dan cikarip zarfa yapistiriyorum ve almis oldugum online trackin number i da “Mark as Shipped” kismina tiklayip yaziyorum ve musteriye bu sekilde mesaj gidiyor ve urun hangi noktadan cikti ve nerelere gitti ise adim adim musteri netten takip ediyor hangi gun shipping olacagida belli oluyor o gun mutlaka urun gitmis oluyor ve siz bunu gorebiliyorsunuz. Bu sekilde online olunca normal postane ucretinden daha ucuzda oluyor. Ama zarf olculerini agarligi tam yazmak gerekiyor. Benim uzun zamandir printer bozuk oldugu icin elimle yaziyorum ancak postaneden aldigim tr number i ayni sekilde musteriye o gun bildiriyorum . Umarim yardimci olabilmisimdir.

          Beğen

  9. Örnek olarak sizin “Express Shipping” https://www.etsy.com/listing/215493818/express-shipping?ref=shop_home_active_1 ürününüzü bu başlık altına ekleyelim. “Express Shipping” . 20 cent karşılığında sepete eklendiğinde, müşteri 20.20 $ ödeyeceğini görecek.

    Beğen

Bir Cevap Yazın

