Reklamlar

Nazo Tasarım & Emek Pınarı

Takı Tasarım Kursu YouTube.com/NazoDesign

Reklamlar


Emek Pınarı Projesi - Prodigy Stream ProjectEtsy üzerinde reklam verme imkanınız var. Öncelikle reklamların nasıl aktive edileceğine değinelim ardından maliyet kısmına geçelim.

Reklam oluşturmak için izlememiz gereken yol mağanızın “Stats” yani istatistikler bölümüne giriş yapıyoruz. En altta bulunan “You do not have any ads running. Promote your items now” bölümünden reklamları aktive edeceğimiz bölüme geçiyoruz. Burayı dikkatlice incelediğimizde mağazamızda bulunan “tag” yani anahtar kelimelerin bir dökümünü görüyoruz. Reklama başladığımız zaman yani “Start promoting” butonuna tıkladığınızda, bu anahtar kelimelerinizden oluşan aramalara karşılık ürünleriniz arama sayfasının en üstündeki bantta gözükmeye başlıyor.

İşin maliyet kısmına gelecek olursak, yani mağaza sahbine getirisine ve götürüsüne. Rakkamsal olarak kendinize bir bütçe belirliyorsunuz. Burada bir parantez açarak bir konuya açıklık getirelim. 2 Nisan 2014 tarihine kadar Etsy reklam bütçenizi gösterim başına kullanıyordu, şöyle ki ürününüz her gösterildiğinde reklam bütçenizden harcamada bulunuyordunuz. Fakat belirtilen tarihten itibaren bu politikalarını değiştirerek gösterim başına değilde tıklama başına reklam bütçenizi harcıyorsunuz.  Bu da şu demek oluyor ürünün ne kadar çok gösterilirse gösterilsin bütçenizden bir harcamada bulunmuyorsunuz ama ürününüze tıklanıp mağazanıza gelindiğinde reklam bütçenizden harcama yapıyorsunuz. Bu göreceli bir bakış açısı eski sistem mi daha iyiydi yoksa bu sistem mi.

İsterseniz haftalık 7$ gibi çok küçük bütçelerle reklam vermeye başlayacağınız gibi, daha yüksek bütçelerle de reklam verebilirsiniz. Reklam verirken kullandığınız bütçenin harcanan kısmı yine sizin hesabınıza yazılıyor ve ödeme tarihinde diğer ödemelerinizle birlikte bu tutarıda ödüyorsunuz.

Verdiğiniz reklamları kontrol aşamasına gelirsek. Burada dikkat edilmesi gereken husus, reklam veren olarak, reklamlarınızın kontrolü tamamı ile sizin elinizde, yani istediğiniz zaman reklamı başlatıp, istediğiniz zaman durdurma şansınız var. Ziyaretçi trafiğinin yoğun olduğunu düşündüğünüz saatlerde reklamınızı başlatabileceğiniz gibi yine belli bir sürü sonra durdurabilirsiniz. Zamanlama tamamen mağaza sahibinin elinde. Bunu yine yazının girişinde belirtildiği gibi aynı yolla reklam oluşturduğunuz sayfaya ulaşarak yapabilirsiniz. Konuyu örnekleme yaparak açmaya çalışırsak. Örneğin 7$ gibi bir bütçe ile başladığınızda hiç bir şey yapmaz ve reklam vermeye başlarsanız, günlük maksimum 1$ dolar olmak üzere haftada yine maksimum toplam 7$ reklam harcaması yapacaksınız demektir. Burada Etsy belirlediğiniz reklam bütçesinin üzerinde sizden tahsilat yapmayacağını taahhüt ediyor. Daha fazla gösterime ulaşıp, daha çok müşterinin ilgisini çekmek için reklam bütçenizi genişletirseniz, burada dikkatli ve kontrollü olmak zorundasınız.

Yine örneklemek gerekirse haftalık olarak 252$ gibi bir bütçe belirlediniz. Etsy size diyor ki ben bir hafta sonunda 252$ üzerinde bir rakkamı fatura etmeyeceğim. Buna karşılık mağazanızda kullandığınız kelimelerle arama yapıldığında belli bir sistem dahilinde ürünlerinizin gösterimini yapacağım. Eğer ziyaretçi ürününüzü görmek ister ve üzerine tıklarsa belirlediğiniz reklam bütçesini kullanacağım. Bu da haftalık bazda 252$ karşılığı 741 tıklamaya karşılık geliyor. Basit bir hesap yapacak olursak 252/741=0.34$ yani ortalama 34 cent. Bu hesabı yaptık ama, yeni reklam sistemini tam olarak denemedik, oluşan rakkam tamamı ile Etsy reklam sayfasında belirtilen rakkamlar ışığında çıkan bir sonuç.

Gelelim oluşturduğumuz reklam bütçesi üzerindeki kontrolümüze “Stats” bölümüne girdiğimizde reklam vermeye başlamışsak “Your ads are running” bölümü oluşuyor ve bu bölümde tüm hareketleri görüyoruz. Hangi kelimelerle arama yapıldığında ürünlerimiz gözükmüş, hangi ürünlerimiz gözükmüş, kaç kere gösterim olmuş, kaç kere tıklama olmuş ve tıklama olup bizim reklam bütçemizden harcama olmuş mu. Tüm bilançoyu bu tabloda görebiliyoruz.

Reklam verip, beklediğiniz verimi alamadığınızda, veya yüksek rakamlı bir reklam bütçesi oluşturup saat veya gün bazlı reklam vermeyi tercih edip, reklamınızı durdurup sonlandırmak isterseniz. “Stats”  sayfasında en altta bulunan “Your ads are running” bölümünün hemen karşısındaki “Edit ads” kısmına tıklayarak reklam vermeye başladığınız sayfaya geçiyorsunuz. Sayfanın başında bulanan “Your ads are running” bölümün yanındaki aktif olan “Stop your ads” kısmına tıklayarak reklam vermeyi durduruyorsunuz. Bu andan itibaren reklamlarınız gösterilmeyecek ve ayrıca belirlediğiniz reklam bütçesinden bir harcama yapılmayacak. Sadece o ana kadar olan tıklamaların karşılığı olan bedel ödeme tarihinizde tahsil edilmek üzere hesabınıza geçmiş olacaktır.

Sonuç olarak reklamların getirisine değinecek olursak. Reklam vermek her zaman iyi bir girişimdir. Müşteri potansiyelinizi arttırır, göze çarpar fark edilirsiniz. Etsy üzerinde dün uygulanmaya başlanan sistem öncesi bir kaç kere reklam verdik, yani tıklama yerine her gösterim başına ücretlendirme döneminde. Bu dönemle alakalı gelir ve gider hesabı yapıp size aktarmaya çalışırsak reklam harcaması ile verilen reklamlar ile gelen müşterilere satış rakkamları başa baş gelmiş durumda. Yani 100$ tutarında reklam vermiş isek karşılığında 100$ tutarında satış yapılmış. Başta da belirttiğimiz gibi 2 Nisan 2014 tarihinden itibaren değiştirilen yeni reklam politikası ne gösterir, bunu ancak izleyen günlerde görebileceğiz

Biz bu yazıyı hazırladıktan sonra rakamlar netleşti. Yukarıda ortalama 34 cent gibi bir rakam hesaplamıştık, ama işin asıl boyutu bu değil. Reklam vermeye başladığınızda bir nevi kelime satın alıyorsunuz. Buradan kelimelerin tıklama başı maliyetlerine ulaşabilirsiniz. Kelime başı tıklama maliyetlerinin zaman içinde sürekli olarak güncelleneceği belirtiliyor, bunun için bir çok faktör devrede olacak, mevsimsellik ve tıklama eğilimleri bu fiyat belirlemelerinde önemli unsurlar olacak.

Eski maliyetler oldukça düşüktü, kafamızda bir çok soru işaretleri var, zaman içinde bunlarında cevabı bulunacaktır elbette.

Reklamlar

Single Post Navigation

11 thoughts on “Reklamlar

  1. Nazlı on said:

    Deneme yapalım bugün öğleden sonra. 🙂 Tam anlamaya çalışıyorum, bugün sorularım gelir.

    Beğen

  2. Nazlı on said:

    Adminim Tag kelime sayılarını biz mi belirliyoruz, kelime sayısının artırılması bütçeden daha fazla para çıkışına mı neden olacak.

    Beğen

  3. Nazlı on said:

    diğer bir soru, benim dükkanın her gün iki tane müşterisi var bunlar hergün en az 10 ar ürünüme sabahtan tıklamaya başlıyorlar, akşam da devam ediyor biraz kafam karıştı. 🙂 🙂

    Beğen

  4. Nazlı on said:

    Bunlar tıklayınca diğerlerine fırsat kalacakmı, ürün de almıyorlar bakıp bakıp aynı ürünlere gidiyorlar 🙂

    Beğen

  5. Bir yandan inceliyoruz, izlenimleri toparlayıp aktaralım. Sistem ürün arama esaslı çalışıyor ve reklam kısmı burada devreye giriyor, yani en üstteki arama satırına örneğin “necklace” yazıyorsunuz, bunu yazdığınız zaman ürünler listelenmeye başlıyor. En üstte gösterilen 4 ürün reklam yani siz reklam verdi iseniz bu kısımda yayınlanıyor. Eskiden de sistem aynı şekilde işliyordu ama ücretlendirme gösterim sayısına göre idi. Yeni uygulanan sistemde gösterime ücret sarj etmiyor, eğer arama yapan o 4 üründen birine tıklayıp mağazaya giderse o zaman reklam verene ücret sarj ediyor. Yine “necklace” üzerinden gidelim, reklam verdiniz tag lerinizden biri “necklace” aramalardan birinde sizin ürününüz reklam bölümünde gösterildi ve ziyaretçi tıkladı, belirlenen listeye göre reklam bütçenizden “necklace = $0.23” harcamış olacaksınız. Bu ne demek? Sizin 4 aylık ürün listeleme harcamanız olana $0.20 üzerinde bir fiyat. Diğer kelime rakamlarına listeden bakabilirsiniz.

    Gelelim kelime sayısına. Reklam oluşturacağınız bölüme geldiğinizde, en az 10 adet kelime belirliyorsunuz, üstü var altı yok. Ürünlerinizi koyarken belirlediğiniz tüm kelimeler önünüzde bir liste olarak duruyor, bunlardan istemediklerinizi çıkartıyorsunuz ve arama sonuçlarında çıkacak kelimeler kalıyor ve buna göre bütçenizi belirledikten sonra, reklamı devreye sokuyorsunuz.

    Kontrol kısmı; kelimeleri, ardından bütçenizi belirlediniz ve reklam vermeye başladınız, reklam sistemi 1 saat içinde devreye giriyor. Reklam devreye girdikten sonra siz istatistik “stats” sayfasına her girdiğinizde en altta verileri görüyorsunuz, en önemlisi de bütçenizden harcama olmuş mu olmamış mı ve karşılığında satışınız var mı. Yolunda gitmeyen bir şeyler sezinlediğinizde veya sistemi beğenmediğinizde anında müdahale ederek reklam vermeyi sonlandırıyorsunuz.

    Umarım toplu olarak tüm sorularınıza açıklayıcı cevap olmuştur. Sistemi iyice incelemeden başlamayın, sonuçta cebinizden para çıkacak.

    Beğen

  6. Nazlı on said:

    Teşekkür ederim, bugün inceleyim yeni bir ürün hazırlamaya çalışıyım, burda çeviri kısmı yok olmadı evde de işlemlerime devam edeyim, inşallah hakkımızda hayırlı olur.

    Beğen

  7. Nazlı on said:

    Şimdi anladım, o zaman taglerimi kontrol edeyim, istatistiklere bir bakayım, hangi tag daha çok tıklanmış onu yazayım.

    Beğen

  8. İyi Günler
    Tanıtılan Listeler (Promoted Listings) nasıl durdurabiliriz.

    Beğen

    • Yukarıdaki yazı içinde bulunan aşağıdaki pağrafta reklam vermeyi sonlandırma aktarıldı.
      “Reklam verip, beklediğiniz verimi alamadığınızda, veya yüksek rakamlı bir reklam bütçesi oluşturup saat veya gün bazlı reklam vermeyi tercih edip, reklamınızı durdurup sonlandırmak isterseniz. “Stats” sayfasında en altta bulunan “Your ads are running” bölümünün hemen karşısındaki “Edit ads” kısmına tıklayarak reklam vermeye başladığınız sayfaya geçiyorsunuz. Sayfanın başında bulanan “Your ads are running” bölümün yanındaki aktif olan “Stop your ads” kısmına tıklayarak reklam vermeyi durduruyorsunuz. Bu andan itibaren reklamlarınız gösterilmeyecek ve ayrıca belirlediğiniz reklam bütçesinden bir harcama yapılmayacak. Sadece o ana kadar olan tıklamaların karşılığı olan bedel ödeme tarihinizde tahsil edilmek üzere hesabınıza geçmiş olacaktır.”

      Beğen

  9. Bilgileriniz için çok teşekkür ederim.Arama reklamlarını bu yazıyı okuyarak kontrol altına ala biliyorum. Tanıtılan Öğeleri Yönet (Manage Promoted Listings) reklamları nasıl durdurabiliriz.Promete;
    Prometed Listing …Umarım anlata bilmişimdir.Etsy sayfasın daki bilgileri de okudum sonuç almadım.sevgilerimle…

    Beğen

    • “Stop your ads” bu butonu tıkladığınızda zaten reklamları durdurmuş oluyorsununuz. Hem reklam gönderiminiz duruyor hemde size reklam bedeli sarj etmiyor. Başka bir şey yapmanıza gerek yok. Ayrıca yarın itibari ile tüm hesaplar için otomatik olarak yeni bir sistemin etkin olacağı bilgisi var. Yarından sonra bu sistemi inceleyip, farklı bir şey varsa bilgi paylaşımında bulunabiliriz.

      Beğen

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

w

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: